Oblivion State

Sida 1 av 2 12 SistaLast
Resultat 1 till 10 av 12
    Reg.datum
    Mar 2013
    Tummen Upp
    Emot: 103
    Med tanke på: 19

Post Littlewoods, Liverpool (2011) 2013

Jimmy har gjort en historia någonstans, och i stil med mest lata upptäcktsresande, kan du hitta det där.

Detta är en massiv vit Art Deco byggnad som ligger ett par km från stadens centrum, och har lagt förfallna för ett bra antal år. Det är ett förslag för att utveckla det, men jag tror att det är på håll. Liksom de flesta saker. Så en vit byggnad sitter i förvånansvärt gott skick.

Inredning

Utsikt från Tornet...

Topp jävla dag, tack till Jimmy (WIMR) för en toppen dag

7 Not allowed!
    Senast redigerad av stjärnljus; 10-12-2013 på 11:09 PM. Anledning: städat Flickr länkar

Lara's Avatar
    Lara is offline Glömska Stat Som Är Medlem Glömska Staten Supporter
    Moderator
    Reg.datum
    Jan 2013
    Läge
    London
    Tummen Upp
    Emot: 990
    Med tanke på: 2,158

Default Re: Littlewoods, Liverpool (2011) 2013

Åh nu ser den mycket vackra! Sprickbildning skott och tack för att dela

0 Not allowed!

Reg.datum
    Nov 2013
    Läge
    LIVERPOOL
    Tummen Upp
    Emot: 281
    Med tanke på: 35

Jag älskar ditt torn skott kompis......

R.I.P. DAVE

Lite historia >>

Info hämtad från Wikipedia...

Littlewoods Business-Riket.

John, Colin Askham och Bill Hughes var vänner som hade arbetat tillsammans som postkontor messenger pojkar i Manchester. Det var samtidigt som letar efter en nya pengar att göra idé att Moores kom över John Jervis Barnard, Birmingham man som hade låst in allmänhetens växande passion för två saker: fotboll och betting. Moores hade alltid varit en ivrig fotbollsfan från när han var mycket ung. Sport av alla slag hade alltid intresserat honom, Han spelade amatör fotboll själv tills i pension vid en ålder av 40.

Barnard hade utarbetat en " football pool", där spelarna skulle satsa på resultatet av fotbollsmatcher. Utbetalningar till vinnare kom från " pool " av pengar som insats, med avdrag på 10 procent för att täcka "förvaltningskostnader". Det hade inte varit särskilt framgångsrika. Klart, Barnard var svårt att göra en vinst, Moores fick tag i en Barnard pooler kupong och tre Manchester vänner bestämde sig för att de kunde – och skulle – gör det bättre.

De kunde inte låta deras arbetsgivare, den Kommersiella Kabel-Företag som vet vad de gjorde eller att de skulle få sparken, Inte utanför arbetslivet var tillåtna. Att uteslutas kallar det för John Moores Fotboll Poolen eller något liknande. Moores erinrade år senare: "Kallar det för John Smith ' s football pool lät lite skumma", lösningen till det aktuella problemet kom från Colin Askham, Han hade blivit föräldralös som barn och växt upp med en tant vars efternamn var Askham, men han hade varit född Colin Henry Littlewood Och så, 1923, Littlewood Fotboll Pool – som det kallades ursprungligen – var igång.

Var och en av de tre partners investerat �50 av sina egna pengar i företaget och med hjälp av en liten diskret och billiga skrivare som de kom till jobbet. 1923, �50 var en enorm summa att investera i vad som – som bygger på barnards erfarenhet – blev en prekär venture och som Moores själv ihåg: "Som jag skrev min egen check på banken, mina händer var fuktig, det verkade så mycket pengar att riskera". Ett litet kontor i Church Street, Liverpool, var uthyrda och de första 4,000 kuponger distribuerades utanför Manchester United på Old Trafford marken innan en lördag match som vinter, Moores räckte kuponger ut sig själv, med hjälp av några unga pojkar ivriga att tjäna ett par slantar.

Det var inte en omedelbar framgång & endast 35 kuponger kom tillbaka & Satsningar uppgick �4 7s 6d och 10 procent dras inte ens täcker de tre men’s kostnader, som de behövde för att ta idén till en annan nivå och snabbt. Så de bestämde sig för att skriva ut 10,000 kuponger och tog dem till Hull, där de delades ut innan en stor match, denna gång, endast en kupong var tillbaka. Deras företag var på väg att kollapsa nästan lika fort som det hade börjat. I matsalen av Kommersiella Kabel-tv Bolag de tre parterna hade en tyst konversation, Det var en kris möte. De hade hållit pumpa in pengar i nystartade företag men halvvägs genom 1924-25 fotboll säsongen var det fortfarande förlora pengar. De tre unga män som var i varje �200 tändare i fickan utan utsikter om saker att förbättra. Bill Hughes föreslog att de skulle minska sina förluster och glömma hela saken, Colin Askham kommit överens om. De kan inte se varför John Jervis Barnard idé om en fotboll pool hade misslyckats i Birmingham, de förväntas Moores att instämma, men i stället sade han: "jag ska betala varje du �200 du har investerat, om du kommer att sälja mig dina aktier", Moores medgav att han funderat på att ge upp på de företag själv men blev uppmuntrad av hans fru, som berättade för honom "jag skulle hellre vara gift med en man som är hemsökt av misslyckande snarare än ett hemsökt av ånger". Moores höll tro och han betalade Askham och Hughes �200 varje. 1928 Moores' yngre bror Cecil utarbetat ett säkerhetssystem för att förhindra fusk, så småningom pooler tog fart & bli en av de mest kända namnen i Storbritannien.

I januari 1932, Moores nu en miljonär & kunde lösgöra sig tillräckligt från pooler, för att starta upp Littlewoods postorder-Butik. Detta följdes den 6 juli 1937 av öppnandet av den första Littlewoods varuhus i Blackpool. Med tiden Världskriget började var det 25 Littlewoods butiker i STORBRITANNIEN och över 50 år 1952.

Senare år

Moores avgick som ordförande i oktober 1977 av Littlewoods och efterträddes av sin son Peter, men som vinsten föll (Moores kvar på bordet) han återupptog ordförandeskap i oktober 1980. Han gav upp den här rollen igen i Maj 1982 och blev liv i organisationen även om Moores fortsatte vara verksam fram till 1986.

Hans familj fortsatte springa Littlewoods men John Clement lyckats Moores som ordförande, Moore hade två operationer direkt efter varandra på sin hälsena och sedan för en förstorad prostata under sommaren 1986, men han blev aldrig riktigt samma sak igen. Vid 1987 League Cup final sponsras av Littlewoods, Moores var hedersgäst. I början av 1988, nu främst i rullstol, han var fortfarande besöker Littlewoods butiker över hela STORBRITANNIEN, men han började förlora sitt tal strax efteråt och gav den rollen., Moores deltog Everton fotbollsmatcher upp till ett par år före hans död.

Den 25 September 1993, Sir John dog i sitt hem "Fairways" på Shireburn Road, Freshfield, Formby, där han hade bott sedan 1930. Han kremerades och sex dagar senare i Southport.

Två månader efter hans död hans dödsbo värderades som är värt mer än 10 miljoner pounds. Den Littlewoods företag såldes till Bröderna Barclay nio år senare, i oktober 2002.

Mer bilder här >> http://www.flickr.com/photos/5918311...7627501865884/

1 Not allowed!
    Senast redigerad av Wherever i may Roam; 11-12-2013 på 12:48 PM.
    "det är en hobby,inte ett sätt att leva"

http://www.flickr.com/photos/59183113@N05/sets/

shaddam's Avatar
    shaddam is offline Glömska Stat Som Är Medlem Glömska Staten Supporter
    Moderator
    Reg.datum
    Feb 2013
    Läge
    Herts
    Tummen Upp
    Emot: 833
    Med tanke på: 1,719

härlig rapport !, tack

0 Not allowed!
    Glömska Staten Flickr-Gruppen
    Glömska Statligt FaceBook
    Flickr
    Som konstnärer, många åskådare ofta hänvisa till vår noggranna sätt som praktiska galenskap eller borderline vansinne. I många fall kan det vara sant. Omfamna din inre asyl.

Reg.datum
    Aug 2013
    Läge
    West Sussex
    Tummen Upp
    Emot: 236
    Med tanke på: 523

Jag har velat ha besök här sedan jag var barn. Glad att jag äntligen har sett det genom explorer ögon. Trevligt album, tack!

0 Not allowed!
    "Han som gör ett djur på sig själv blir av med smärtan av att vara en man"
    Hunter S. Thompson

Reg.datum
    Feb 2013
    Läge
    Englandshire
    Tummen Upp
    Emot: 601
    Med tanke på: 1,365

Ser bra utforska den, gillar verkligen dina bilder

0 Not allowed!

skeleton key's Avatar
    skeleton key is offline Glömska Stat Som Är Medlem Glömska Staten Supporter
    Forum Admin
    Reg.datum
    Jun 2011
    Läge
    SE London
    Tummen Upp
    Emot: 1,713
    Med tanke på: 3,228

Det är en riktigt cool och älskar att titta på platsen och dess utformning.
    Trevlig bit av historien kastat in via Allemansrätten också.
    Tack för aktien

1 Not allowed!
    OS Flickr
    OS Facebook

Den Dagliga Misslyckas Kan Kyssa Min Rumpa

Reg.datum
    Mar 2013
    Tummen Upp
    Emot: 103
    Med tanke på: 19

Skål Grabbar

1 Not allowed!

Reg.datum
    Apr 2013
    Läge
    East Yorkshire
    Tummen Upp
    Emot: 107
    Med tanke på: 15

en fin uppsättning av snaps

1 Not allowed!
    ~ när du känner dig nere, bara öppna fönstret på 3am och skrika FookIt!~ inte hjälper men peeves han grannar off..

http://www.flickr.com/photos/bungal/
    https://www.facebook.com/allf00kedup

Reg.datum
    Jan 2013
    Läge
    Derby
    Tummen Upp
    Emot: 97
    Med tanke på: 126

ja den här är rätt bra. Jag har alltid undrat vad byggnaden var när jag var i Liverpool. Lustigt nog skulle jag bara vara i Liverpool för att besöka nya Littlewoods byggnad vid flygplatsen, där hela Butiken Direkt koncernen är nu.
    Det ser fantastiskt ut inuti. Bra grejer.

1 Not allowed!

Liknande Trådar

1. [STORBRITANNIEN] Min Gamla Skola - Liverpool - (Juli 2011) - 2013
    Av Wherever I may Roam i forum Allmänna byggnader,Utbildning & Fritid
    Svar: 10
    Senaste Inlägg: 06-04-2014, 09:45 PM
  2. [STORBRITANNIEN] Dingle Tunnel,Liverpool (0ct 09) - 2013
    Av Wherever I may Roam i forum Utforskar Underjordiska
    Svar: 11
    Senaste Inlägg: 30-12-2013, 12:35 PM
  3. [STORBRITANNIEN] Crosshall Chapel Street - Liverpool - Besökte augusti 2011 - Nov 2013.
    Av Wherever I may Roam i forum Religiösa Platser
    Svar: 4
    Senaste Inlägg: 28-11-2013, 08:32 PM
  4. [STORBRITANNIEN] Vernon ' s Pooler/Paradox nattklubb - Liverpool - Besökte Maj 2011. - 2013
    Av Wherever I may Roam i Något Annat forum
    Svar: 6
    Senaste Inlägg: 22-11-2013, 09:10 PM
  5. [STORBRITANNIEN] barnhem-liverpool - Aug -2013
    Av abandoned world i forum Sjukhus & Asylums
    Svar: 17
    Senaste Inlägg: 09-11-2013, 07:21 PM

Bokmärken

Posta Behörigheter

• Du kan inte posta nya ämnen
  • Du kan inte svar på inlägg
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina inlägg
  •  

OblvionState.com finns som en digital mötesplats för likasinnade människor att dela med sig av sina erfarenheter.
Vi är inte en klubb eller organisation, att vi inte anordna evenemang eller aktivt främja Urban Exploration.
Vi rekommenderar inte att du besöker någon som är med på den här webbplatsen, men om du väljer att göra så
det är upp till dig som individ att se till att du är medveten om riskerna och att bo inom dina gränser.
Individer är ansvariga för sina egna handlingar i alla lägen.
Vi tolererar inte olagliga och osäkra beteende.
Fotografier och publicera innehåll som visas på detta forum är egendom av enskilda poster.